חג הקציר נאמר מראש: חג הקציר חסר המסורת בקרבנו הצליח וייקבע מעתה בין הימים המצוינים בלוח השנה שלנו. הליקויים היו טכניים בלבד ולא נגעו לתוכן החג. מכאן כי רצוי לסכם את התוכנית וביצועה על כל הפרטים. הורגש במיוחד העדר המיקרופון. ציבורנו גדל במידה רבה ולא כל אחד יוכל להשתלט עליו. חבל שדבריו השקולים של אברהם והסברו התמציתי של המנחה לא נשמעו כראוי. התוכנית כשלעצמה לא לקתה ביתר, אך ההפסקות הממושכות בתהלוכת המכונות הטרידו את הציבור שלא רצה לשבת בלהט השמש והתחיל להתפזר. ואין פלא שלבסוף, בשעת הפרשת תרומות ומעשרות נותרו רק מעטים ועייפים והטקס לא השאיר אחריו רושם. רעיון התהלוכה של מערכת הכלים לפי תהליך העבודה היה יפה מאוד ומאלף לחברים רבים הרחוקים מן הפלחה. להבא אפשר לקשט את המכונות כי הם חתני היובל המרכזיים. נהגי הטרקטורים והעגלונים עמדו במרכז ההתעניינות וזכו לתשואות ---הם והמכונות. דרך אגב הדגימו הם בלא כוונה את המצב במשק המכונות כמו בענפים האחרים. מה מגוון ההרכב ומה מועטים הם חברי המשק. המחזה כאשר כל הנוכחים ישבו בחצי גורן עגולה היה מרהיב עין. הילדים הקטנים בלטו הפעם בהתנהגותם הטובה, ואין פלא כי העין לא שבעה מראות את המקהלה בשירה, הרקדניות בתלבושתן הנאה, את המכונות הרועשות. התערוכה הייתה רבגונית וכללה את כל ענפי המשק החקלאי מלבד הכרם, בית החרושת ותוצרת ממשק ילדים. המקום היה צר מידי והכביד על עיון יתר. תערוכת בצלאל "איש העם העובד" השלימה יפה אך, כרגיל, המקום היה בעוכריה. מי יתפנה בחדר האוכל להתעמק בתמונות ולעקוב אחרי ההסבר המעניין? כסיום הוצגו סרטים חקלאיים שונים. יפה היה הסרט "עמק טנסי" והייתה בזה הפתעה לשמוע את התרגום העברי בבירור. סרט זה , אם נוריד ממנו את הקליפה התעמולתית, שיר תהילה הוא לרוח החלוציות הפועמת בלב כל אדם ברצותו להתגבר על פגעי הטבע ולהכניעם לטובת הכלל . ומכאן הקשר המשתף לחג הקציר שלנו: לא תוהו בראה---- לשבת יצרה.
יצחק אשר 21/6/50
|
|
|