מבית, אב תשנ"ב, 31.7.1992
גישה נכונה עשויה לפתור בעיות
(תגובה לכתבתו של
רפי פלק "מה חדש במערכות השירותים" מהגיליון הקודם)
אני בדרך כלל לא רגילה לכתוב, אבל הכתבה ב"מבית" על המכבסה לא
נתנה לי מנוחה ולכן החלטתי להגיב.
אני מעולם לא הייתי דומיננטית במערכות השונות, השבוע הצליחה פיסקה קטנה
תמימה לכאורה לגרום לי להתפרץ בעוצמה רבה שהיתה עצורה בקרבי, ובכך לגרום לנזק
כפול.
מאידך פרקתי כעסים עצורים עד שממש חשתי ברע ונזקקתי למנוחה. יתכן אולי
שרפי היה קורבן שווא לכעסים המצטברים וזכה בכך לאחר שקודמיו זרעו וטיפחו את הכעס
והתסכול.
בקטע דיווח על המכבסה כותב רפי: "קטע זה של המערך נמצא במצב משביע
רצון והביצועים המקצועיים טובים" וכאן הוא ממשיך ומוסיף "יתכן ובהתחשב
במצב הכללי של כוח אדם במשקנו אנו פזרנים בכוח אדם במכבסה, אך עד כה לא הצלחנו
לנייד את האנשים בתוך המערכת על מנת שהקטע החזק יסייע לקטע החלש".
הקורא עשוי לחשוב בסיומה של קריאת פסקה זו, כי במכבסה עובדים לפחות כמה
עשרות אנשים ואותם עשרות מסרבים לסייע לצד החלש בעבודה. מובן שהעובדות שונות. קודם
ברצוני להתייחס למה שהכעיס אותי כל כך. אמנם זכותו וחובתו של בעל תפקיד להשמיע
דעותיו בע"פ ובכתב ולחתור למימושם, עם זאת היה ראוי יותר לנהל שיחה עניינית
ומקדימה עם אלה שהחלטת השינוי נוגעת אליהם, שמא יש להם השגות לגבי הנושא.
הפנייה לחבר ראוי שתעשה באדיבות ותוך כיבוד הזולת. הייתי מצפה ממנו לבדוק
את העובדות בקפדנות יתירה ולשוחח עם החברים הנוגעים בדבר.
העבודה היא קשה, שוחקת ומעייפת באורח שאופייני במיוחד לעבודה מסוג זה.
לצערי איש עדיין לא ניסה להקשיב לטענות של הצוות שלנו.
לו היו מטפלים באותו מרץ ולהיטות בבניית מחיצה בין אולם הכניסה לחדר
הייבוש דבר שהיה מאפשר לפחות מיזוג סביר בחום הכבד, הכל היה נראה אחרת.
לסיום, כל החלטה קשה ככל שתהיה ניתן להעבירה בדרך כלל ע"י שיחת רקע
והכנה מתאימה. אסור שבלהט העבודה יישכח החבר כפרט, אנחנו אנשים ולא מכונות.
.גישה נכונה עשויה לפתור בעיות שלא היו צצות לעולם.
טובה ויצמן |