י"ג באדר תשס"ד 6.3.2004
חשמל בכפות
ידיך
כשעלה הנושא לסרר היום, באתי לחוש את עוצמת הזרם בין החשמלאים לציבור
החברים.
הקשר עם החבר – ולשם כך התכנסנו
חבר שיש לו בקשה מהחשמלאים או בשל התקנה חדשה או בגלל תיקון, יכול ליצור
קשר עם החשמלאים בכל דרך אפשרית: פתק בכניסה לחשמלייה, פתק בתא הדואר של אחד
החשמלאים, הודעה בתיבה קולית ויונת דואר אם יש כזו.
חזקי כוכבא קולט את כל הודעות החברים, ממיין
אותם וקובע את סררי העדיפות. "תקלות מעיקות" של תקשורת וחשמל מטופלות
בטווח המיידי.
בתקלות מסוג זה משתדלים ליצור קשר עם החבר ולעדכן אותו באשר לאופן הטיפול
בתקלה.
קיימת התמחות בצוות: סאני מטפל במערכות טלביזיה, וידאו ושמע, חנוך
פניני מפל בטלפונים ויגאל רגב מטפל בעיקר בצד המשקי וחזקי בייזום
וניהול.
חן זלקינד ויובל טסלר, במסגרת "חשמלאים
צעירים", (בליווי חשמלאי מבוגר) לוקחים חלק פעיל בתיקונים.
חיובי חברים בתיקון מכשיר חשמלי
חלק מהתיקונים הו במסגרת "סל מוצרי חשמל" כפי שנקבע בהחלטת
המוסדות לאורך השנים (יש מקום לרענן את הסל, מכיוון ששנים לא נגעו בו ותכולתו אינה
מוכרת מספיק לחלק גדול מציבור החברים). תיקונים שמחוץ למסגרת שנקבעה הם על חשבון
החבר. לפני תיקון במסגרת זו מבקשים מהחבר את אישורו לביצוע העבודה לאחר שהוא מקבל
את הערכת המחיר של התיקון.
סאני – טלביזיות, וידאו ומערכות שמע
לגבי טלביזיות, אחריות המשק היא לטלביזיה אחת בלבד, שאותה מספק המשק
לחברים. מעבר לכך, כל תיקון של טלביזיה נוספת הוא ע"ח החבר.
מערכות וידאו ושמע – יידע כל חבר וחבר שההתפתחות
המהירה של הטכנולוגיה הופכת כל מכשיר לאחר שנתיים שלוש למכשיר מיושן, כך שבמידה
ויש תקלה יש לשקול היטב האם לרכוש מכשיר חדש או להשקיע, בדרך כלל כסף רב, בתיקן
המכשיר הישן. תיקון עולה לפחות 200 ₪, כך שחבר המוסר מכשיר לתיקון קרוב לוודאי
ישלם את הסכום המינימלי הזה. על תיקון שעלותו מוערכת ביותר מ- 200 ₪ יש לקבל את
הסכמתו של החבר.
אין יתרון לגיל – מכשיר שגילו מעל חמש שנים מוגדר כמכשיר שמלאו ימיו, ולא
שווה לתקנו אלא אם כן נוצר קשר רגשי, אוהב ומיוחד בין החבר למכשיר, ואז זכותו
להשקיע עד כמה שידבנו ליבו, ורק שהמכשיר יעבוד.
למען הסר ספק – האחריות של הטכנאי היא רק על התקלה שבה טיפל. סאני מוצא
לנכון לציין את הגינותם של הטכנאים איתם אנחנו עובדים.
בנוסף מטפל סאני גם בתשתית האנטנות – טלביזיה ומחשבים המחוברים בחיבור
מהיר לאינטרנט. כאן אין הרבה בשורות. התשתית של האנטנה מיושנת ובחלק מהבתים סובלים
משיבושי קליטה.
שירות במהירות האור – מקרה אמיתי
אורחים שנטו ללון בבית הורי הודיעו לי עם שחר שמנורת ההלוגן בסלון אינה
עובדת, וכנראה הנורה נשרפה. סמוך ל- 7.00 הגעתי אליהם לשיחת פרידה ובאותה הזדמנות
בנוכחותם חייגתי בטלפון 8314 ודיווחתי על התקלה. בין לבין אמרתי לאורחיי שקרוב
לוודאי שתוך יומיים הנורה תוחלף, כך ששהייתם בבית לא תופרע. כעבור מספר דקות ולאחר
שנפרדנו לשלום עמדתי על מפתן הדלת, וכפי שאומרים: "לא אמרתי ג'ק והגיע חשמלאי
לטפל בתקלה". עמדתי נדהם. הייתי כחולם.
כולם יוצאים צדיקים – משלמים רק אם צריך.
שמשון |